טיול עם אורקה הרפתקאה של פעם בחיים
אבל אל תקשיבו לנו, תקשיבו להם!

מסע נפלא לחוג הארקטי

תודה ליניב ולאורקה  על מסע נפלא לחוג הארקטי . חזרנו מטיול מיוחד במינו ונהנינו מכל רגע ,
השירות היה אדיב, גמיש ומעולה. האוכל היה מגוון והוילה מהממת .
אין לנו ספק שבשבילנו זה לא טיול של פעם בחיים ואנחנו ממליצים בחום רב.

הדר

חזרנו אתמול מנורבגיה המדהימה !!

אני רוצה לציין את אורקה בכלל ויניב בפרט מומלץ מומלץ מומלץ !
זכינו ללילות מול נוף מרהיב ומעליו הזוהר הצפוני, צפינו בעשרות אורקות ואפילו פעמיים בלוויתני גדולי סנפיר, בלילה השישי בן זוגי העיר אותי ומעלי (הגג של הבקתה שקוף) הופיע הזוהר הצפוני במלוא הדרו .
המון תודה גם לתומר  הטבח הנהדר שהתלווה אלינו ודאג לארוחות טעימות ולפי הדרישות שלנו.
האווירה היתה מחשמלת והקבוצה היתה מושלמת (יניב דאג למפגש מקדים בארץ – וזו היתה מועילה) והומגנית.

יהושע

חוויה ארקטית משגעת !

יניב הוא מקצוען אמיתי, הטיול היה מאורגן למופת.
מרגע הטלפון הראשון ועד לרגע שנחתנו בארץ הכל היה מתוקתק והתאם לכל הציפיות והאמירות.
בנו לנו חוויה ארקטית משגעת עד הפרט האחרון ובהתאם ליכולות שלנו.
ממליץ בחום ההנאה מובטחת.

מיטל

חווית אורקה

"היה לנו טיול ייחודי וכייפי,החל בפרטים הקטנים (וחשובים כמו אפליקציה לחיזוי אורות הצפון)
ועד בחירת האתרים )התמונות מדברות בעד עצמן (וארגון מטבח ישראלי, ביתי טעים) משימה לא קלה בחוג הארקטי (אורקה ארגנו לנו
מסע נהדר והיו קשובים לבקשות ורצונות הקבוצה והיו נכונים להתגמש ולהתכוונן על פי הדרישות

ארנון

חזרנו אתמול מספארי צלילות בדהב

יצאו ניב ואפי, סמדר ואחיינה אמיר, קובי ואני. הצטרפה קלייר, בחורה מקסימה מצרפת שאולי תצתרף לחבורה של יניב הון. נפגשנו ברביעי בלילה במעבר הגבול וחזרנו במוצ"ש או בראשון בבוקר לצפוניים.. לפני תאור הצלילות אני מוכרח לציין את הארגון המופתי והמתוקתק של יניב.שכרגיל נותן יד חופשית מתחת למים ומאפשר גמישות רבה. אצייןשמינימום צוללים לספינה הוא 8 צוללים.

מאחר והיינו 6 היינו אמורים לשלם תוספת מחיר שתכסה את שני הנותרים. יניב לקח על עצמו את תוספת המחיר. הכל דפק כשעון (עפ'י שעון מצריים שלא שיפר עמדות כמו הישראלי ). הים עבד והיו אתרים שלא היה פשוט להכנס אליהם כמו באבו הילל ואחרים (יעיד על כך המצפן שנעלם מידו של זיו בכניסה כואבת לאבו הילל לצלילה טכנית שלו ושל אפי ואשמח עם יפרט בהמשך). ביום הראשון צללנו 3 צלילות: איילנדס(להקה צעירה חדשה של ברקודות),בלס טו בלו הול עד ל"כריסטמיס טרי" עם ענן דגי הזכוכית שלידו ואבו טלחה לתוך המיקרו בלו הול לבעלי הסמכת העומק (37 מטר) כשהשאר ממתינים בעומק הסמכתם וימינה לאתרי האלמוגים היפיפיים. למחרת יצאנו לנאבק. יום מאוד מיוחד.

תחילה במיניוון מהודר, מעבר לגי'פים כולל שקיעת רכב הציוד וחילוצו…(חויה בפני עצמה), עד למנגרובים, לעופות המים המצייצות שורקות וצורחות כאילו שלא עברו 32 שנים מאז הפעם האחרונה שלי שם. צללנו בראשונה לנחלת אל תל. 96 דקות של עונג צרוף באתר מאוד מאוד מיוחד. מי שעוד לא ביקר שירוץ מהר. ביציאה ארוחת דגים מעולה שהכינה משפחה בדואית מול הים הכחול ומריה שריידר באופק. מעולה. צלילה שניה , או נכון יותר טרק ראשון למריה שריידר: הגאות היתה בשפל כמו שנאמר וצעדנו וצעדנו ושוב צעדנו.

בכניסה לקחנו לחלק היפה ימינה אבל זרם נגדי אילץ אותנו לקחת שמאלה. ראות בנונית ואתר "אילתי" למדי. למחרת היינו אמורים לצאת בספינה לכאבר אל בינת. לצערנו הספינה נכנסה לתיקונים. צללנו שוב לאבו טלחה (האתר המועדף עלי) והפעם שמאלה לשולחנות וחזרה דרך ה"גינה". צלילה אחרונה רקס ריף לקניון. דריפט איטי ומהנה והחוצה דרך הלגונה. טמפ' מים 21 מעלות , רוח ביציאה, מזג אוויר חם אך לא מדי וחברה מצוינת ממש.תודה מיוחדת לקובי וסמדר הבאדים יופי של סוף שבוע. במחלקת אבדות: נפטון לקח מצפן והציף את מצלמתה של סמדר. מקווה שתציל כמה תמונות לפרסום.

אבי

דיווח מספארי במיצרי טיראן

גרעין של 6 חברים מהפורום מתוכם לבסוף יצאו 5 . נוספו חברי פורום פאסיביים ואחרים. סה"כ 11 :יעל,"רוכבת על כרישים",עירו,דורון,אייל ודבי,אלון קריסטיאן ורוית,שני היניבים ואני. יצאנו דרך יניב הון.לכל 4 צוללים הוצמד מדריך:יניב, מילוש ורמי. יצאנו על מוברק 2000 לשלשה ימים. אתחיל מזה שמאוד מאוד נהנתי. מהחברים שהיו טובים מעל ומתחת למים(ולא תמיד יש הלימה כזו…),מהארגון של יניב. מהאחריות של המדריכים שמצד אחד היו קשובים ואיפשרו יד חופשית למנוסים ומצד שני שלטו היטב בשטח ובסיכונים של זרמים אכזריים ומשתנים, "מכבסות" למיניהן וכרישים. אני יצאתי במיוחד ע"מ לראות כרישים.

אתחיל בזה שראיתי 3 כרישי לאופרד, כריש שונית לבן זנב וכריש ענק ומאיים שנקרא טייגר פיש. חוץ מזה הרבה צבים כולל אחד שיצא לשנרקל פעמיים ליד הספינה שעגנה.. סטינג רייז רבים, בטפיש יפיפיים ושאר ירקות וזוטות.גם מקום החשופיות ויצורי הלילה לא נפקד. אני בטוח שבימים הקרובים גם יופיעו התמונות. ביום הראשון 4 צלילות, בשני כנ"ל, ובשלישי לצערנו רק 2 וזאת ע"מ לנסות להחזיר צולל שהיה צריך לטוס מוקדם. גם בואו של הנשיא מובארק לשארם היקשה על חזרה בקו ישר לחוף כי מטעמי ביטחון המצרים לא איפשרו זאת ונאלצנו לחזור תוך עקיפה. דרך אגב, סיפורי מספר הכרישים הניצפים ע"י הצוללים מזכירים את סיפורי הדייגים המפורסמים שבכל צלילה תופסים עשרות דגים במשקל עצום… הסיבה לדעתי נובעת מכך שכשראיתי את הלאופרד הראשון שלי הוא עבר ממש קרוב והקיף את השונית ונעלם. מיד הצצתי מאחורי השונית ו..לא תאמינו אבל ראיתי לאופרד "שני"..עצמתי מהתרגשות את עיני וכשפתחתי אותן – לא תאמינו- אבל ראיתי שלישי..(זה היה בצחוק כמובן..) בנימה אישית אציין שרבות שאלתי עצמי האם כשאראה את הכרישים אפחד(נוסף להתרגשות). ובכן, ממש ממש התרגשתי ונהנתי מהלאופרדים וכריש השונית. יחד עם כך, כשהטייגר הופיע להערכתי בחמישים מטר כשאנו בעשרים, הוא נראה כמו קטר גדול ונע באיטיות.

עדיין לא ידעתי שהוא טייגר אבל למרות זאת משהו בגודל ובאיטיות התנועה שלו שידרו לי משהו מאיים. אחרים ראוהו מטווח קרוב יותר והיתה נערה אחת שטסה לקראתו ע"מ לצלמו והכרכת הקבוצה היא שהיא עדיין איתנו רק בגלל שהטייגרים לא מקבלים אורחים בין שעה שתיים לארבע.. אציין לחיוב את המיומנות של צוות הספינה שלמרות ואולי בגלל זרמים קשים אסף במהירות כול צולל שהגיח מהמים. זאת עקב קיום תצפית מתמדת מהספינה לעבר מקום משוער של עלית הצוללים. את מי שזה מעניין צללנו בראס אום סיד. שם ראיתי שתי הטלות של רקדנית ספרדיה. כ"כ יפה ועדין, כמו נייר קרפ בצבע ורוד כתום.ג'ק פיש בכמויות , 2 סטינג רייז, 2 באטפיש ענקיים ועוד. צלילה שניה בתומס ריף, שלישית בלגונה דרומית ולילה מתחת לספינה. משהו מענין שראינו עוד בהתארגנות זה כדור דגים ענק כמטר מהספינה בגובה פני המים שנמשך אולי כתוצאה מפנסי הספינה.

תוך זמן קצר הגיעו חלילונים שתקפו את הכדור מזויות שונות. ממש ראו אותם נושאים את הדגים בפיהם ולעיתים הם נשמטו מהם. הדגים המבוהלים התכדררו וחלקם קפצו מעל המים ונפלו שוב לתוך הלהקה. הכדור לבש ופשט צורה כנחיל דבורים . לאחר השקיעה למים ראינו את הכדור על אלפי דגיו מעלינו. מרהיב יפיפה ועצוב. למחרת צללנו בג'קסון פנימי (התחלנו צלילות ב 7 בבוקר במים). דריפט נהדר. 2 צבים, נצרן צהבהב וענקי ועוד. צלילה שניה בג'קסון חיצוני. דריפט אכזרי ונסיון לחזור דרך הזרם מחשש להכנס למכבסה גרם לנשמת לאחד הצוללים. בסך הכל עבר בשלום.צלילה שלישית גורדון ריף. מישהו צריך לדאוג לסלק את כל חביות הזפת שזרוקות שם על הריף..צלילת הלילה התקימה בזרם מאוד חזק. ביום השלישי התחלנו בוודהאוס פנימי עם הלאופרדים צבים והתקפת נצרן גדול עם שיני סוס על שלושת האחרים בקבוצה שלי. הוא לא הרפה מיניב עד שיניב עלה לפני השטח עם נשיכות בסנפירים, ביד ובצד. מאחר ואני למדתי ממנוסים בפורום שהוא מתקיף בקונוס עולה מעל הביצים צללתי מהר לעומק ואכן הייתי היחיד שהוא לא התקיף. צלילה שניה וודהאוס חיצוני. שם נראה הוויט טיפ והטייגר. עוד צבים וכו'. ושאלה. אני עדיין במשרד על הכסא ומרגיש שאני מתנדנד כמו על הספינה..אני לא זוכר שזה קרה לי בספארים קודמים. מישהו מכיר את התופעה? אוף! כתבתי המון, אולי יותר מדי. תודה לכול הקבוצה ולצוות ולהתראות מתחת למים.

נווה

שבועות בדהב

היינו בשבועות בדהב, לאחר התייעצויות עם חברי הפורום ואני רוצה להודות לכל מי שעזר – ההמלצה על יניב הון היתה מצויינת – היה לנו כיף אדיר איתו ועם המדריך שאיתו ובית המלון היה נפלא. ולמי שעדיין לא נסע לשם – מומלץ בחום! כמות האלמוגים בדהב עצומה – במשפט אחד: צללתי בגן עדן!!!! אני מצרפת כמה תמונות, להנאתכם… (לא אני צילמתי, אז אני לא יודעת בדיוק מאיפה… היינו ב: מגדלור, האיים, קניון, אבו-טלחא ובלו הול).

דנה

חזרנו מספארי עם יניב הון

לפני יומיים חזרנו מספארי צלילה עם יניב הון, ספארי הצלילה כלל 9 צלילות באיזור דהב. זה המקום להודות ליניב ולרמי (השותף של יניב שראוי גם הוא לכל התודות) על ספארי נהדר שבוצע כהלכה. גם בתכנון, גם בחוויה וגם במים. בהחלט חוויה מומלצת! ובהזדמנות זו תודה גם לכל חברי הפורום שעזרו להחליט על ספארי בדהב לאחר ביטול ספארי אחר בהתראה קצרה מידי (יומיים!).

ארתור

רק מילים טובות

חזרתי הבוקר מיומיים עמוסים בדהב, עם יניב הון איזה כיף שיש רק מילים טובות להגיד.
 הכל תקתק לפי הקצב שרצינו, הכל עם חיוך ושרות מעל ומעבר. ומעל הכל – צלילות נהדרות. ביום הראשון באיים, ראס אבו טלהא (נהדר ומומלץ), וצלילת לילה קסומה במגדלור. ביום השני התחלנו בבלס והבלו הול, עם הקיר המדהים (אנחנו תמימי דעים שזו הצלילה המוצלחת באזור) ואח"כ טיול גמלים לראס אבו גאלום, חוף קסום צפונית לדהב שהגישה אליו מדרום אפשרית רק בגמלים. שם 2 צלילות ועוד אינטרו לחברה שאינה צוללת ובחזרה לדהב. וקצת תמונות: מהלילה במגדלור. צלילה שראינו בה כל מה שצריך לראות בלילה, אבל הסוללות נגמרו קצת לפני הרקדנית המדהימה.

מורן

דהב - המלצה חמה

חזרתי מאמצע שבוע (שעבר א-ה) בדהב ורציתי להמליץ בחום: א. על יניב הון ב. על צלילות בדהב בכלל אז ככה: הארגון של יניב היה מעולה, צללנו יומיים עם מילוש שותפו של יניב מדריך צ'כי הדובר עברית שותפת, ומילה אחת על מילוש, מקצוען, יודע לתת את החופש המקסימלי לצוללים איתו תוך כדי הובלה ועזרה המתאימה לרמתם. ויום שלישי עם רמי D.M מקומי שגם היה בסדר גמור.

הגאסט האוס איתו יניב עובד (AMASINA) הינו פשוט ונחמד. ולצלילות: פרשנו את שש הצלילות בחבילה של יניב על שלושה ימים כאשר ביום השני הוספנו צלילה שלישית סך הכל שבע צלילות. יום ראשון (יום ב' 14.6) צלילה ראשונה במגדלור חלקה הראשון הוקדש לרענון תרגולות ובהמשך צלילה בריף המגדלור – הצלילה הפחות טובה מבין השבע אבל הרענון הינו חשוב. צלילה שניה באתר האיים כאן הריף היה יפה הרבה יותר. יום שני צלילה ראשונה ב-BELLS שבסיום הצלילה נכנסים לבלו הול מחלקו העליון (7 מטר) ובו מסיימים את הצלילה. צלילת קיר יפיפיה. צלילה שניה בקניון וכל מילה נוספת מיותרת. צלילה שלישית באבו דלאל ריף הנמצא בין הקניון לדהב ובקושי צוללים בו.

ביום השלישי יצאנו לראס אבו גלום שם צללנו שתי צלילות, הריף שם יפהפה וניתן לראות שלא עוברים בו הרבה צוללים, באבו גלום נשארנו לישון כשרמי החזיר את הציוד לדהב (בהחלט מומלץ). ובכללי לאחר שכבר שנים מספר לא צללתי צלילות חוף בסיני אלא רק ספארים אני ממליץ בחום ובעיקר על אזור דהב, יחסית (בהשוואה לשארם) אין הרבה צוללים והריפים במצב מצוין. תהנו!!!

עקיבא

חוויה מיוחדת

אני רוצה להודות ל Yaniv Hon על החוויה המיוחדת שחווינו בטיול לנורווגיה 🇧🇻…
טיול גדוש בחוויות טבע, נופים חורפיים מהממים ועוצרי נשימה וכמובן על תכנון הטיול ודאגה לכולנו 💗 …
מקווה שנפגש בטיולים הבאים😊.

מרינה לזרוביץ'

מסע מופלא בחוג הארקטי

עכשיו חזרנו ממסע מופלא בחוג הארקטי.
את המסע הוביל Yaniv Hon מטיולי אורקה, במקצועיות וברגישות.
רק עכשיו אנחנו מתחילים לעכל את החויה עוצרת הנשימה, את הנופים, היופי, הקור, הזוהר הצפוני, האורקות…
אז אם גם אתם רוצים לחוות את האזור היפה והפראי ביותר בעולם מהכי קרוב שאפשר, פנו ליניב והוא יגשים גם לכם את החלום! 🐋